Neden mi 20yasdisi?

Neden mi 20yasdisi?



Eh hayat enteresan. 20lik yas disi hic bitmiyor cunku! Ilk ciktiginda hemen kosuyorsun disciye (uzgunum dostlarimi disci yerine koydugum icin!), zannediyorsun ki aldirdin ya rahatlayacaksin. O ilk aci bir daha olmayacak hayatinda. Zaten sana 32 dis fazla, bir iki tanesini (o da en arkada kalanlar) aldirsan ne kaybedirsin?

Hepimizin hayatinda yok mu bir 20ligi? Aldirsam da kurtulsam dedigi.. ama... her aldirdiginda bir tane daha kesfettigi!

Isin tatli yani, her defasinda anliyorsun aslinda hayat o 20lik yas dislerini cok seviyor, sen de hayati...







26 Ağustos 2010 Perşembe

Ask ve Para - Herseyi Biriktirmek Istiyorum!

Ne cok seyi biriktirmeye, saklamaya hevesimiz var. Elimizden gelse zamani saklayacagiz. Neden mi yasamak yerine saklamak - sanirim daha kolay geliyor da ondan! Simdi komik bir benzetme yapasim geldi: mesela pul koleksiyonu yapmak yerine her pul icin bir mektup yazip gonderebilir misin? Tamam kabul ediyorum biraz sacma, ama biraz da bu noktayla iliskili..

Parayi ne icin kazaniyoruz?
Paramizi biriktirmeye calisiyoruz. Ne kadarini biriktirirken ne kadarini harciyoruz?

Aski ne icin yasiyoruz?
Askimizi bile biriktirmeye, saklamaya calisiyoruz. En cok ask benim olsun. Bilmem ne ise yarar, ama olsun iste.. Bir yerde okumustum: 'Askimiz rutubet kokmaya baslamis olabilir mi? Yasandigi cevreden nemlenerek curuyebilme ihtimalini gormus ve bunu engellemeye calisirken naftalin kullanarak, kokusuna dayanilmaz hale getirmis olabilir miyiz? Hep birseyleri saklamak yerine bir miktarini da harcamaya calissak?

Mesela, bu yaziyi begendin mi? Bence saklama, harca!

2 yorum:

  1. Evet evet ben de dayanamadım yazıyorum. Hatta düşündüklerimi derleyip toparlamadan biriktirmeden yazmak istedim:)

    hepimiz biraz koleksiyoncuyuz galiba, bazılarımız fazla (içki şişeleri - boş tabi ki, renkli kibrit çöpleri, kibrit kutuları, shot bardaklar, kupalar...) sonra ayak bağı oldukları anda veya onlar için yaşamaya başladığın anda terkedip biriktirmenin hazzını almak güzel, peki hazzı biriktirsek olur mu?

    Hakan

    YanıtlaSil
  2. Bir tanesin Hakan! Cok yeni haz uzerine okudum. Haz almak, insana haz veren seyleri yasamak cok guzel. Mesela cok guzel bir manzara karisinda bir kadeh guzel bir sarap yorumlamak.. Ne zaman ki haz 'tutku'ya donusuyor, mesela her hafta aldigin o hazzi tekrarlamak ihtiyaci hissediyorsun ve daha da otesi o hazzi almak icin caba harciyorsun, o zaman haz tehlikeli bir hal aliyor. Oysa 'let it go', haz geldikca yasanmali, aranmamali...

    YanıtlaSil